رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازی‌های کشورهای اسلامی| 3 طلای 102 کیلوگرم بر سینه معتمدی/ حقوقی به مدال نرسید

15:59 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۰۵۴
رسول معتمدی هر 3 مدال طلای رقابت‌های دسته 102 کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی را از آن خود کرد.

خبرگزاری میزان - در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه 24 مرداد ماه) رقابت دسته 102 کیلوگرم با حضور رسول معتمدی و امیر حقوقی دو ملی‌پوش کشورمان و 8 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، الجزایر، عربستان، ترکیه و نیجریه برگزار شد که در نهایت معتمدی هر 3 مدال طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع را کسب کرد و دست حقوقی از کسب مدال کوتاه ماند.

عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

حقوقی در حرکت نخست یک ضرب وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد، اما در حرکت‌های دوم و سوم وزنه‌های ۱۷۱ و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.

معتمدی در حرکت اول وزنه ۱۷۱ را مهار کرد و هرچند در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت، اما با بالای سر بردن وزنه ۱۷۷ کیلوگرم مدال طلای یک ضرب را گرفت.

وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.

*حرکت دوضرب

حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.

معتمدی در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت.

رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.

گفتنی است؛ در ادامه مسابقات امروز ساعاتی دیگر هم رقابت دسته 109 کیلوگرم با حضور مهدی کرمی و پیمان جان، رقابت دسته 109+ کیلوگرم با حضور علیرضا یوسفی و رقابت دسته 87+ کیلوگرم بانوان با حضور فاطمه یوسفی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *